Saurus
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:56, 12 Sty 2006 Temat postu: Statystyki czyli co do czego:D |
|
|
Statystyki czyli co do czego:D
napisany przez Aigel El Amir
to temat głównie dla początkujących klanowiczów, ale może i starsi gracze dowiedzą się czegoś czego nie byli pewni
zręczność- odpowiada za 1/2 siły obrażeń zadawanych łukiem, oraz wpływa na szansę trafienia przeciwnika i szansę uniku przed ciosem przeciwnika
siła- odpowiada za siłę ataku bronią białą i 1/2 siły ataku łukiem, od siły zależy tesh ile wydobędziesz surowców w górach, kopalniach itp.
szybkość- odpowiada za to jak często postać wyprowadza ataki
wytrzymałość- odpowiada za odporność na ciosy przeciwnika, pkt życia i maksymalną ilość ciosów/uników w walce
inteligencja- wpływa na obrażenia zadawane czarami, od inteligencj zależy też ile zbierzesz ziół w lesie i jakie będziesz miał plony z farmy
siła woli- odpowiada za odporność na ciosy jeśli postać używa czarów
unik- zwiększa szansę na unik przed ciosem przeciwnika
walka bronią, strzelectwo, rzucanie czarów- odpowiada za prawdopodobieństwo ciosu krytycznego czyli:
"xxx atakuje yyy jednym potężnym ciosem i zabija go (0 zostało)"
od rzucania czarów zależy jeszcze szansa że zaklęcie nam nie wyjdzie (im mniejsze rzucanie czarów tym większa szansa błędu)
kowalstwo, stolarstwo, alchemia- wpływa na prawdopodobieństwo wykonania wyrobu i ewentualny bonus
dowodzenie- za każde 1.00 dowodzenia możemy dodać premię w strażnicy
wzory na obrażenia:
w walce 2 łuczników
1/2 zręczności + 1/2 siły + bonus łuku + bonus strzały atakującego - wytrzymałość + bonus zbroi broniącego się
w walce 2 szermierzy (broń biała)
siła + bonus broni atakującego - wytrzymałość + bonus zbroi broniącego (dochodzi jeszcze możliwość użycia tarczy, ale nie wiem jak z tym jest)
w walce 2 magów
inteligencja + bonus czaru + bonus różdżki atakującego- siła woli + bonus czaru + bonus różdżki broniącego
co do wytrzymałości to jeśli mamy np. 5 wytrzymałości i walczymy bronią na 1 level to możemy w walce wyprowadzić maks. 5 ciosów
wzór:
wytrzymałość : (podzielić na) poziom broni
podobnie jest z unikami tylku tu w grę wchodzi zbroja
teraz rzemieślnik
wzór
umiejętność (kowalstwo, stolarstwo) : (podzielić na) poziom wykonywanej broni
jeśli wynik wyjdzie mniej niż 1 to jest to szansa na wykonanie wyrobu w procentach
kolejny wzór
umiejętność - poziom broni
jeśli wynik wyjdzie dodatni to równowartość wyniku będzie dodawana do bonusu początkowego jeśli chodzi o siłę i wytrzymałość rzeczy, jeśli chodzi o szybkość i zręczność to wtedy dodaje się do 0
każda broń ma maksymalny bonus i wtedy nic nie da że mamy więcej umiejętności
uff, ale się rozpisałem mam nadzieje że komuś to się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|